Kouwenhoven Consultancy

Naar het nieuwsoverzicht

Laat medewerkers zichzelf tevreden maken

8 februari 2013

Het idee achter de klassieke medewerkersonderzoeken lijkt eenvoudig. Je meet de tevredenheid van medewerkers. Je maakt rapporten en je vraagt het management om knelpunten aan te pakken. Als medewerkers op deze manier meer tevreden worden dan gaan ze beter presteren en meer aandacht aan klanten geven. Maar helaas, in de praktijk is dit niet zo eenvoudig. Vaak is de respons op vragenlijsten heel klein. Leidinggevenden weten niet wat ze aan moeten met de telkens terugkerende klachten over werkdruk, communicatie en management. Vervolgens herkennen medewerkers zich weer niet in de aanpak van het management en hebben geen zin meer in het volgende onderzoek.

Er is nu een aantrekkelijk alternatief. Daarmee is de respons op de vragenlijsten 100%. Medewerkers gaan direct aan de slag en zorgen zelf  voor werkplezier en goed prestaties. Management pakt alleen de thema’s op die de medewerkers niet zelf aan kunnen. Het klinkt eenvoudig en dat is het ook: zie ook de film.